Sejl trygt med Alslinjen

Kom godt i havn

Sejl trygt med os

Hvad betyder covid-19 for din rejse?

ALSLINJEN har igangsat en række initiativer for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til den aktuelle udfordring med COVID-19, så du kan få en god og tryg rejse.

Situationen med COVID-19 betyder, at ALSLINJEN har tilpasset kapaciteten, så det er nemt for passagererne at holde afstand på turen. 

Er din afgang påvirket af ændringerne, vil du modtage en sms med information herom. 

Hvilken indflydelse corona-situationen derudover har for din rejse, kan du finde svar på herunder.  

Sejl trygt med Alslinjen

Rejselysten er tilbage!

Danmark er forsigtigt i gang med at åbne. Det er ALSLINJEN også. Det betyder, at der kommer flere gæster med færgerne – men det betyder ikke, at færgerne fyldes op.

Vi sikrer stadig god plads på færgen. Dem, der rejser sammen, kan sidde sammen. Samtidig er der plads imellem dig og dem, du ikke kender.

Vi gør stadig meget rent, og spritter af. Derudover har vi sat afstandsmærkater og skilte op, der skal hjælpe med at huske på at holde afstand til de andre rejsende. Vi hjælper jer med at hjælpe hinanden.

Din tryghed er vigtig. Derfor kan du stadig opholde dig i bilen under overfarten. Der er et begrænset antal pladser, så det er bedst at booke plads på forhånd. Har du ikke booket inden afgang, kan du trykke på 'HJÆLP'-knappen på automaten ved check-in.

Booking

Ombook din rejse

Alslinjen frigiver alle billetter

Sådan skal du forholde dig, hvis du har bestilt en rejse med ALSLINJEN i perioden fra den 23. marts frem til og med den 10. maj. 

Regeringens udmelding om yderligere får ALSLINJEN til at frigive alle billetter fra den 23. marts og frem til og med den 10. maj. 

Standardbilletter kan refunderes, men har du købt en Lavpris- eller Flexbillet kan disse ikke refunderes jf. vores forretningsbetingelser. Denne type billetter købt til denne periode kan dog ombookes gebyrfrit til en afgang på et hvilket som helst tidspunkt resten af året.

Så længe der er restriktioner på grund af COVID-19, vil billetten kunne ændres flere gange uden ændringsgebyrer. 

Placeres billetten på en afgang, som er dyrere end den oprindelige, skal der som sædvanligt betales for prisforskellen.

Husk at din billet skal ændres inden oprindeligt afrejsetidspunkt.

Hvis billetten er købt til en dato efter ovenstående periode, er vores normale forretningsbetingelser gældende. Dem kan du læse mere om her

Sammen – hver for sig, gør vi en forskel

Tak fordi I holder afstand!

Hos ALSLINJEN gør vi alt for, at du trygt kan sejle med.

Men din indsats betyder lige så meget som vores.

Derfor er det vigtigt, at du bliver ved med at holde afstand og vise hensyn til dine medrejsende, så alle kan få en god rejse.

Har du spørgsmål? Kombardo!

Kontakt os

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her! 

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser, og som alle andre virksomheder har vi også været nødsaget til at sende medarbejdere hjem. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@alslinjen.dk eller ringe på telefon 70 25 10 25 i vores åbningstid som er alle dage mellem 06.00-20.00.