Kom godt ombord

Mødetid - handicapbillet - find vej

Covid-19

Alslinjen sætter alle billetter fri

Sådan skal du forholde dig, hvis du har bestilt en rejse med ALSLINJEN i perioden fra den 23. marts frem til og med den 13. april. 

Regeringens udmelding om yderligere 14 dage med restriktioner får nu ALSLINJEN til at frigive alle billetter fra den 23. marts og frem til og med den 13. april.

Det betyder, at på alle ruter vil billetter blive sat fri, så de uden gebyrer kan ombookes til en afgang på et hvilket som helst tidspunkt resten af året.

Billetter købt på betingelser, som giver mulighed for refundering af billettens pris, vil stadigt kunne refunderes, mens andre billetter som Lavprisbilletter med baggrund i betingelserne ikke kan refunderes – men altså nu flyttes til et andet tidspunkt i resten af året.

Så længe der er restriktioner på grund af COVID-19, vil billetten kunne ændres flere gange uden ændringsgebyrer.

Placeres billetten på en afgang, som er dyrere end den oprindelige, skal der som sædvanligt betales for prisforskellen.

Husk at din billet skal ændres inden oprindeligt afrejsetidspunkt.

Du kan ændre din billet nemt og hurtigt her.

Hvis billetten er købt på en dato efter ovenstående periode, er vores normale forretningsbetingelser gældende. Dem kan du læse mere om her.

COVID-19

Vigtig information i forbindelse med COVID-19

ALSLINJEN har igangsat en række initiativer for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til den aktuelle udfordring med COVID-19.

ALSLINJEN gør alt for at tage vare på både passagerer og besætninger i forhold til at inddæmme smitten af coronavirus, så du føler dig så tryg som overhovedet muligt på overfarten.

Det gør vi blandt andet med disse tiltag:

  • Passagerer med særlige behov kan få lov til at opholde sig i deres bil på vogndækket på skibet. Ønsker du at blive i bilen under overfarten, skal du trykke ”Hjælp” ved check-in og aftale det med personalet. Uden aftale ved check-in, er det ikke tilladt at blive i bilen.
  • Alle passagerer fordeles i zoner. Derudover er hvert andet bord spærret af på færgen for at sikre, at der er den nødvendige afstand imellem passagererne.
  • Over alt er der skilte, som minder om at holde afstand.
  • På alle overfarter er rengøring prioriteret ekstra højt hos besætningen.
  • Ved udkald på færgen, beder kaptajnen desuden alle passagerer om at holde afstand og tage de nødvendige forholdsregler.
  • Vi henstiller alle kunder til at betale med kort eller mobilepay.
  • Der er sat afstandsmarkører op ved indgangen til cafeteriaet. Der er også opsat/bestilt beskyttelsesskærme i plexiglas, som skal være foran alle kasser for at beskytte besætning og passagerer.
  • Alt mad sælges indpakket eller er placeret bag afskærmning. Service er fjernet fra disken og udleveres af personalet.

Vi følger selvfølgelig udviklingen af coronavirus tæt og gør mere, hvis det bliver nødvendigt.

Kontakt os

Vi hjælper gerne!

Vi er her! Har du spørgsmål til din reservation, så husk, at vi er klar til at hjælpe dig.

I en corona-tid som denne, hvor alt er uvist, er det vigtigt, du ved, at vi er her!

Har du spørgsmål, sidder vi klar i kundeservice, hvor vi vil gøre vores allerbedste for at besvare dine spørgsmål så hurtigt og godt som muligt – men hav tålmodighed. Vi får nemlig rigtig mange henvendelser, og som alle andre virksomheder har vi også været nødsaget til at sende medarbejdere hjem. Vi håber derfor på din forståelse, hvis du oplever ekstra ventetid.

Du kan kontakte os direkte på kundeservice@alslinjen.dk eller ringe på telefon 70 25 10 25 i vores åbningstid som er alle dage mellem 06.00-20.00.

Kom godt ombord

Mødetider

Der er plads til alle ombord på ALSLINJEN, og vi glæder os rigtig meget til at byde velkommen ombord.

Herunder kan du se, hvornår du senest skal være tjekket ind på havnen for at være garanteret plads ombord på ALSLINJENs færger.

  • Standard-billet til bil, motorcykel, knallert, cykel og gående passagerer: 15 min
  • Bizz månedskort: 15 min. Bemærk dog, ved bestilling på forhånd: 5 min
  • Autocamper, bil med anhænger: 15 min
  • Grupper: 15 min
  • Busser: 15 min
  • Forvogn, sættevogn og vogntog: 30 min
  • Løstrailer, personbil uden fører, specialtransport: 30 min

 

Alt det paktiske

Handicapbiler & dårligt gående

Hos ALSLINJEN vil vi gerne tage særlige hensyn til passagerer med handicap eller som er dårligt gående, ved at placere bilerne, så der er lettere adgang til passagerdækket.

Handicapbiler
ALSLINJEN tilbyder invalidebiler at parkere tæt på elevator og med bedst mulig adgang til passagerdækket, i det omfang det er muligt.

Ved brug af denne mulighed, bedes du venligst booke en alm. billet her. Dernæst bedes du kontakte os på telefon 70 25 10 25 og oplyse, hvilken afgang du rejser på, samt at du ønsker en plads ved elevator og med bedst mulig adgang til passagerdækket.

Du bedes du desuden, af hensyn til ombordkørslen på færgen, tjekke ind på havnen senest 30 minutter før planlagt afgang.

Dårligt gående og handicapassistance
Rejser du som gående passager og har du brug for hjælp til at komme ombord på ALSLINJEN?

ALSLINJEN tilbyder handicapassistance på udvalgte overfarter. Dette indebærer fysisk ledsagelse til at komme til og fra borde. Vær opmærksom på, at handicapassistance kun tilbydes individuelle rejsende og ikke grupper.

Ønsker du at benytte ALSLINJENs handicapassistance kan du bestille denne i tidsrummet mandag til fredag kl. 08.00-21.00, minimum 48 timer før afrejsen, på telefon 70 25 10 25. Husk at oplyse hvilken afgang du sejler med. Overholdes denne frist ikke, kan det ikke garanteres, at der kan ydes handicapassistance.

Vær opmærksom på, at handicapassistance ikke omfatter løft af handicappet fra kørestol til sæde og ej heller assistance til personomsorg/personlig hygiejne under overfarten. ALSLINJEN kan forlange, at syge/handicappede har egen ledsager med under overfarten. Ledsageren overføres uden beregning.

VIGTIG INFO

Vi opfordrer kørestolsbrugere, og især el-kørestolsbrugere til at booke overfart med færgen Fynshav, og ikke færgen Frigg. Færgen Frigg har smalle døre og en smal elevator, hvor Fynshav er anderledes handicapvenlig. Se mål herunder.

Mål for indgange og elevator på Færgen Frigg

Elevatorens indvendige mål: 85 x 115 cm
Elevatordør: 80 cm bred
Dør ind til toiletter: 61 cm bred
Selve toiletdøren: 59 cm

Parkering

Bøjden
Der er mulighed for at parkere på havnen i Bøjden på den offentlige parkeringsplads beliggende nær færgen på Bøjdenlandevej.
Parkeringspladsen er anvist med P-skilte og er uden tidsbegrænsning.

Fynshav
Der er mulighed for at parkere på havnen i Fynshav på den offentlige parkeringsplads beliggende ved færgehavnen ca. 100 m fra servicecenteret på Færgevej.
Parkeringspladsen er anvist med P-skilte og er uden tidsbegrænsning.

Har du kat eller hund med på turen?

Hunde, katte og andre kæledyr er velkomne ombord på ALSLINJEN. Dog gælder følgende regler:

Hunde og øvrige kæledyr må gerne medbringes i de markerede ”hunde-områder” i passagerområderne.

Hunde skal føres i kort snor. Øvrige kæledyr skal medbringes i bur eller transportkasse og må ikke være til gene for øvrige passagerer.

Du kan derfor med fordel overveje at lade dit kæledyr blive i bilen under overfarten. Der er ikke adgang ikke adgang til vogndækket under overfarten.

Vi glæder os til at byde dig velkommen ombord

Find vej til færgen

Fra
Indtast venligst din adresse.
Vis vej